Jag har funderat på hur mycket av Office 365 jag egentligen använder. Ibland känns det som att jag bara skrapar på ytan och missar massor av funktioner som skulle kunna underlätta mitt arbete. Är det någon som verkligen bemästrar alla program och funktioner i paketet? Jag menar, det är ju så otroligt mycket att lära sig! Jag undrar om det finns någon där ute som kan säga att de verkligen använder alla delar av Word, Excel, PowerPoint, Outlook och de andra programmen till sin fulla potential.
Det är nog ganska få som verkligen använder ALLA funktioner, det är ju ett enormt programpaket. Men man kan absolut bli duktig på de delar som är relevanta för ens egna behov. Jag har själv gått en Onlinekurs Office 365 och det har hjälpt mig att upptäcka massor av nya funktioner som jag inte kände till tidigare. Det kan vara ett bra sätt att få en bättre överblick och lära sig utnyttja programmen mer effektivt. Sedan handlar det ju om att öva och använda det man har lärt sig i praktiken.
En aspekt att tänka på är ju att Office 365 ständigt uppdateras med nya funktioner och verktyg. Även om man en gång i tiden har lärt sig att bemästra paketet så kan det dyka upp helt nya möjligheter som man behöver sätta sig in i. Det är en ständig inlärningsprocess. Och det som är användbart för en person kanske är helt irrelevant för en annan, beroende på vad man jobbar med och vilka behov man har.