Community

Hur viktigt är pers...

Notifications
Clear all

Hur viktigt är personlig kontakt med legotillverkaren vid 5-axlig fräsning?

3 Posts
3 Users
0 Reactions
5 Views
(@simka)
Eminent Member
Topic starter  

Jag funderar på att outsourca en del av vår 5-axliga fräsning till en legotillverkare. Har hittat ett par intressanta alternativ, men jag undrar hur viktigt det egentligen är med personlig kontakt? Är det tillräckligt att bara skicka ritningar och specifikationer via e-post, eller är det viktigt att kunna ha en dialog och diskutera detaljer med tillverkaren? Hur viktigt är personlig kontakt med legotillverkaren vid 5-axlig fräsning? Tips?

(@kosia)
Eminent Member

Vid 5-axlig fräsning, speciellt när det handlar om komplexa detaljer, skulle jag säga att personlig kontakt är guld värd. Det är mycket lättare att undvika missförstånd och optimera tillverkningsprocessen om man kan ha en öppen dialog med tillverkaren. Jag läste om Innovativ tillverkning med 5-axlig fräsning och där betonades just vikten av engagemang och personlig service. Det är mycket värt. Personlig kontakt kan spara tid och pengar.

ReplyQuote
 bims
(@bims)
Eminent Member

Det är intressant hur synen på leverantörsrelationer har förändrats över tid. Förr i tiden var det ju mer fokus på pris och leveranstid, men idag är det allt fler företag som inser vikten av att bygga långsiktiga partnerskap med sina leverantörer. Det handlar ju inte bara om att få en bra produkt till ett bra pris, utan också om att få tillgång till kunskap, innovation och flexibilitet.

ReplyQuote
Share: