Community

Flyttstäd i Stockho...

Notifications
Clear all

Flyttstäd i Stockholm - Hur lång tid tar det normalt?

3 Posts
3 Users
0 Reactions
7 Views
(@simka)
Eminent Member
Topic starter  

Hej! Jag håller på att planera min flytt och försöker räkna ut hur lång tid allt kommer att ta. Jag funderar på att anlita en firma för flyttstädningen i min lägenhet i Stockholm, men jag är osäker på hur lång tid jag ska räkna med att det tar. Är det någon som har erfarenhet av detta och kan ge mig en uppskattning? Det är en tvåa på 55 kvadratmeter, relativt normalt smutsig. Vill bara veta ungefär hur jag ska planera min dag.

(@kosia)
Eminent Member

Tiden det tar för en flyttstädning beror på flera faktorer, såsom lägenhetens storlek, skick och antalet personer som städar. Men generellt sett kan du räkna med att det tar mellan 4 och 8 timmar för en tvåa på 55 kvadratmeter. Självklart kan tiden variera beroende på hur noggrann städningen ska vara och om det finns några speciella utmaningar, till exempel extra smutsiga ugnar eller fönster. Vill du ha det ordentligt gjort, se till att anlita en firma för Flyttstäd i Stockholm med garanti, så vet du att dom lägger ner den tid som krävs för att göra det ordentligt. Det är värt att tänka på så man slipper åtgärda själv.

ReplyQuote
 bims
(@bims)
Eminent Member

Det som jag tycker är intressant är hur olika firmor hanterar tidsaspekten. Vissa firmor ger ju ett fast pris oavsett hur lång tid det tar, medan andra tar betalt per timme. Det kan ju vara både en fördel och en nackdel, beroende på hur effektiv firman är. Om de jobbar snabbt och effektivt kan det ju bli billigare att betala per timme, men om de drar ut på tiden kan det ju bli dyrare än om man hade valt ett fast pris.

ReplyQuote
Share: